torsdag 26 februari 2009

Another day, another holler

Jag måste bara få bjuda på denna episka höjdpunkt av meningslöshet, signerad Chris Browne och en hunsad översättare. Chefen: "Vad är det du säger, skulle vi välja bort en stripp för att den inte går att översätta? Laban går ju i tusentals tidningar dagligen utan att nånsin haft en poäng på något språk! Tillbaka till jobbet nu!"


Det får mig att minnas en The Far Side-ruta där bilden föreställde ett antal väskor formade som olika frukter. Texten under löd "fruktfodral". Jag skrattade högt åt bilden, även innan jag insåg att en del av originalskämtet gått förlorat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kikat runt lite hos dig, klart imponerat.

Oskar Forsgren sa...

Jag har börjat titta på din sida också, verkligen imponerande produktivitet och bredd! Jag gillar de surrealistiska och färgrika landskapsmålningarna, påminner mig lite om illustrationerna i Antoine de Saint-Exupérys "Den lille prinsen".