måndag 26 oktober 2009

Föredrag och seriekurs!


Nu är det höstlov för oss journalistelever på Strömbäcks folkhögskola, men jag behöver nog inte oroa mig för att försjunka i ett letargitillstånd. Jag kommer att ha en del att göra.

2 november 18.30 kommer jag nämligen att prata i Ljusgården på Umeå Stadsbibliotek. Gratisbiljetter finns att hämta ut i information och utlåningsdiskar. Jag hade bl.a. tänkt visa en del bilder, dels på mina favoriter bland serietecknare och illustratörer och dels lite av det jag själv håller på med, framför allt från Handikappad (som förhoppningsvis kommer ut om inte alltför lång tid).

Dessutom: 10 november kommer jag att hålla första träffen i en serieteckningskurs för barn från 10 år (sex träffar blir det sammanlagt). Också med start 18.30, också på bibblan. Det finns fortfarande platser kvar, så om ni känner någon seriesugen knatte: tipsa honom eller henne att anmäla sig!

2 kommentarer:

Åke Forsmark sa...

Dålig tid för mej. Ska se om jag kan göra mej fri. Men varför ska man ha biljetter om det är fritt inträde?

Oskar Forsgren sa...

Jag vet inte, det är väl för den händelse att platserna skulle ta slut. Men i det här fallet är det absolut ingen risk, så det är nog bara att komma!