lördag 1 augusti 2009

Rösta på vår energidans - Fingerklezmer i B moll

När jag kört hem från den sista karikatyrteckningssejouren under Sommaren i City förra torsdagen (sammanlagt 7 porträtt på tre tillfällen à några timmar, det får räknas som godkänt) märkte jag att någon stuckit in en reklamlapp för en tävling Umeå Energi anordnar - Energidansa. (Vissa har kanske sett TV-reklamen med en gubbe som spazzar loss i slow motion.) De sparsamma instruktionerna är helt enkelt att man ska filma en energidans och kan då vinna "en elmoped och andra fina priser". Givetvis ville vi vinna en elmoped och andra fina priser, varför vi skred till verket och filmade denna elddyrkningsdans. (Medverkande i turordning: Hans-Erik, Isabel Källman, Martin Forsgren, Peter Källman, Oskar Forsgren)

Nu till det viktiga: För att vi ska hålla oss i toppen och därför ha störst chans att vinna nåt pris (elmopedvinnaren utses av en jury, men andra fina priser går till de som fåt flest röster) vill vi att ni röstar på vår dans, på http://www.umeaenergi.se/Energidansa/Rosta Do it!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Nja, rakuugnen är inte färdig ännu. Det är faktiskt lite läskigt, eftersom jag varit tvungen att börja med marknadsföriongen innan jag vet om ugnen kommer fungera. Burkarna i annonsen är sådanna som jag gjorte under kursen.

Kul att det gick så bra med porträttmålningarna!

Nu ska jag gå in och rösta på er fingerdans.