söndag 14 december 2008

Lastgammalt men inte utan kvaliteter



Jag bläddrade igenom mina gamla illustrationer till Lilla VK för ett tag sedan och hittade några som jag tycker är rätt roliga trots att de snart är 6 år gamla. Det jag illustrerade var alltså korta meningar i stil med "Lilla VK tycker att de som skräpar ner i naturen borde ta på sig dumstruten och ställa sig i skamvrån", men jag minns inte alls vad temat var för de här bilderna. Det finns vissa anatomiska misstag i partiledarna - jag tänker främst på Mauds närmast amputerade ben - men jag tycker ändå att de är rätt porträttlika.

2 kommentarer:

Oskar Forsgren sa...

Snygga bilder! Du är duktig du! Snyggt namn har du med. Jag heter närmligen också Oskar Forsgren. Lika gamla är vi också. Du har lagt ribban högt i prestationsnivå! Jag ska försöka kämpa på så att vårt fina namn får ytterligare lite lyster. Jag hör av mig om tio år så kan jag berätta hur det har gått.

Oskar Forsgren sa...

Jag får väl bara säga detsamma, angående begåvningen! Det måste sitta i namnet. Du är en väldigt duktig fotograf, jag tror att jag halkat in på din blogg tidigare nån gång när jag egogooglat. Ert Eerton-projekt verkar helspännande, stop-motion kan man inte få för mycket av i dessa tider!