torsdag 6 maj 2010

Atleter i tights





Det uppdrag som jag nyss (förhoppningsvis, det kan ju tillkomma ändringar i sista minuten) slutfört är till Umeå kommuns kampanj för hållbart resande. Några skådespelare ska styra ut sig i gröna våtdräkter och cykelhjälmar med tuppkammar och sprida ut sig på stan, sen är det tänkt att man när man får syn på en av dem ska fota henne/honom med sin mobilkamera och sms:a in bilden, så har man chans att vinna en elcykel. Illustrationerna kommer synas på bussar, i tidningsannonser och på nätet. Tanken var att jag skulle teckna i klassisk superhjältestil, så jag fick öva mig lite på att göra färgläggning med massa highlights. (Vilket kanske inte är klassisk superhjältestil utan mer modernt.) Den understa posen ville beställaren i slutändan inte ha med. De tre översta är dock godkända.

3 kommentarer:

Åke Forsmark sa...

Kul. Det är roligt att det dyker upp sådana här upptåg och teckningarna är snygga.

Anonym sa...

Fa-an! Jag tycker ju nästan den understa är bäst, den är ju så action-fylld.

Anonym sa...

även om det är något med den fysiska positionen som ser lite smått omöjlig ut.